to go se definește ca un business complex, sub umbrela căruia numeroși antreprenori și-au descoperit și îmbunătățit abilitățile și alături de care au învățat că o afacere presupune implicare, motivație, dar și capacitatea de a acționa la momentul potrivit. 

Aida Ciubotaru, 26 ani, francizat 5 to go Bacău, ne povestește despre evoluția sa, atât la nivel de business, cât și la nivel personal, despre motivația de începe și de a dezvolta o afacere, precum și despre beneficiile pe care sistemul de franciză le deține. 

În ceea ce privește motivul pentru care s-a hotărât să devină antreprenor, Aida aduce în discuție nevoia de extindere și de dezvoltare; astfel, Aida a simțit că, pentru a avea succes, este nevoie să își construiască afacerea pornind de la bază și acumulând cât mai multe informații.  

„Voiam mai mult de la fiecare loc de muncă, iar pe masură ce învățam despre clienți, marketing, aprovizionare, cum sa gestionezi o echipa, mi-am dat seama că eu, ca om, încep să fiu mai mult. Așa am devenit mult mai pregatită să văd oportunități acolo unde alții văd provocări.” 

Pe lângă elemente ce țin de motivație și inventivitate, Aida numește câteva concepte esențiale pe care tinerii din generația actuală le absorb și le definesc ca fiind parte din evoluția lorspirit autodidact, adaptabilitate și leadership.  

Pentru cei mai analitici, cred că studiul continuu al pieței, adaptabilitatea, receptivitatea, operativitatea conturează un bun antreprenor. Și partea de leadership e foarte importantă. Am o vorbă: țintește către soare și cu siguranță vei atinge stelele.” 

Așadar, pe lângă tendința de a ținti cât mai sus, Aida crede că antreprenoriatul presupune dinamism și creativitate, factori în care s-a regăsit cu ușurințăSpiritul autodidact i-a sugerat că, pentru a demara un business, trebuie în prealabil să fie foarte bine informată. 

Legat de motivele pentru care a ales să își demareze un business în țară, Aida menționează ideea împărtășită la nivel colectiv, care leagă inevitabil românii între ei, conform căreia România e acasă. Dincolo de acest aspect, ea crede că sunt câteva aspecte care definesc românii.  

Într-un sens pragmatic, România oferă multe șanse celor dispuși să încerce, celor curajoși. Suntem un popor dornic de mai mult și, din fericire, acest lucru vine la pachet cu dorințși disponibilitatea de a încerca ceva nou. Dacă ești curajos, muncitor și creativ, în scurt timp vei fi remarcat și vei avea ocazia să profiți de oportunități la care nici nu visai.” 

În ceea ce privește motivul pentru care a ales 5 to goAida a sesizat încă de la început oportunitatea de business, iar la scurt timp a decis că își dorește să dea curs acestei inițiative.  

Ne-am trezit că ne documentăm despre francizădespre cum functionează un coffee to go, precum și care ar fi deschiderea către un asemenea business îBacău. Devenise un gând care ne ocupa din ce în ce mai mult timp și era clar pentru noi că acest vis poate deveni realitate. O realitate frumoasă.”  

În ceea ce privește impactul pe care colaborarea cu 5 to go l-a exercitat asupra sa, Aida punctează o evoluție la nivel de mindset. A descoperit cum pasiunea și dedicarea către un scop, în cazul de față propria afacere, se resimte la nivelul clienților, iar un client mulțumit aduce încă alți câțiva clienți după sine.  

Ne-a plăcut să muncim cu pasiune iar acest lucru a fost remarcat de către clienții noștri. Una peste alta, viața noastră, a mea și a familiei mele, s-a schimbat în bine datorită 5 to goSuntem mai responsabili, mai ordonațși focusați pe obiective. Discuțiile despre strategie, dezvoltare, fidelizarea clienților și așa mai departe sunt cumva norma lunară, chiar săptămânală.” 

În ceea ce privește cea mai frumoasă amintire din experiența 5 to go, tânăra antreprenoare amintește de momentul în care a găsit spațiul perfect pentru activitatea sa și despre cum căutarea acestuia a învățat-o cum să îți păstrezi pozitivismul, chiar și în situații dificile. 

Este extrem de greu să rămâi pozitiv atunci când răbdarea îți este încercată, însă în cele din urmă soarele răsare, iar impactul pe care îare cafeneaua în comunitate este unul benefic; satisfacția începutului 5 to go Bacău a fost uriașă.” 

Despre ce calități ar trebui să dețină un antreprenor, Aida mentionează creativitatea, nevoia continuă de a asimila cunoștințe și curajul de a pune în practică, a materializa ideile construite de imaginație.  

Oamenii creativi se simt de multe ori neînțeleși, iar dacă învață să canalizeze această creativitate, pot descoperi lucruri minunate. Antreprenorii sunt cei care schimbă lumea. Ei privesc lumea a cum vor ei sa fie, nu cum este. 

Albert Einstein a spus-o cel mai bine: „Logica te va duce de la A la B. Imaginatia te va duce peste tot.” 

Învățarea nu ar trebui să se oprească niciodată. Mulți oameni echivalează vârsta, statutul sau anumite realizări cu sfârțitul educației, dar a învăța și a te dezvolta înseamnă a trăi. Pentru antreprenori nu este niciodată suficient – ei caută mereu să învețe mai mult. Dacă descoperi că dezvoltarea te intereseazăatunci ai identificat unul dintre motivele autentice ale oamenilor pentru a fi antreprenori. 

Mark Twain a explicat cel mai bine antreprenoriatul când a scris: „Peste douăzeci de ani de acum încolo, vei fi mai dezamăgit de lucrurile pe care nu le-ai facut decât de cele pe care le-ai facut. Așa că aruncă ancorele. Navighează departe de portul sigur. Prinde vânturile comerciale în pânzele tale. Explorează. Visează. Descoperă.” 

La nivel de viziune pe următorii trei ani, Aida consideră că business-ul se poate extinde, nevoia de consum amplificâdu-se. Totuși, atenția tinerei antreprenoare este centrată pe resursa umană, ca element al succesului unei afaceri.   

Potențialul de business există, iar piațși rezultatele relevă un tendință de consum în creștere. Anul acesta prioritatea nostră este echipa. Știm că, dacă avem imaginea unu angajator bun, oamenii valoroși vor dori să facă parte din echipa noastră, iar împreună putem realiza lucruri minunate.” 

Legat de lucrurile pe care le-a învățat în cadrul experienței 5 to go, Aida aduce, din nou, în discuție importanța echipei, precum și beneficiile pe care un francizat le are, aflându-se sub umbrela brandului.   

Echipa este esențială, iar munca inteligentă și dedicarea aduc inevitabil rezultate. De asemenea, modelul de business, sistemul de franciză, vine la pachet cu: o șansă considerabilă de succes, formare inițială și sprijin continuu, asistență, puterea de vânzare a unui brand cunoscut, utilizarea unui model de afaceri consacrat și campanii publicitare la nivel național.” 

 

Smile, there’s coffee!